Arhiva autorului: Sarig Istvan

Campionatul Mondial de Precizia Aterizării (punct fix) cu Parapanta 2017

În perioada 05-14 mai 2017 se va desfășura în Albania(Vlore) campionatul mondial de precizia aterizării cu parapanta.

14095920_654155231418445_5376490154138233430_nfoto:Sarig Istvan aterizare la Campionatul Național 2016(Șiria, Arad)

Această ediție este a – 9 – a campionatul mondial fiind organizat odată la 2 ani,anul acesta organizatorii se bucură de o prezenta foarte mare la campionat peste 200 de concurenți din întreaga lume manifestînduși dorința de participare.După regulamentul internațional doar 130 de piloți pot participa la evenimente de gradul 1(campionate europene,mondiale).Organizatorii impreună cu F.A.I.(federația aeronautică internațională ) au decis ca în urma solicitari să realoce încă 20 de locuri, astfel pentru prima data în istoria competiților de precizaia aterizării campionatul mondial va avea 150 de concurenți.

Concurenții sunt din 29 de țări de pe tot mapamondul fiecare țară în funcție de locul ocupat în clasamentul mondial având dreptul la un număr de sportivi.România este pe locul 9 în clasamentul mondial astfel conform regulamentului are drept de participare cu 6 sportivi din care 5 de același sex.

Concurenții au fost riguros selecționați având drept de participare doar piloții care dețin licență Para Pro 4 sau mai mult.Din cauza acestui criteriu din România doar o sportivă era eligibilă dintre cei care dețineau puncte F.A.I. la precizia aterizării.La masculin situația este mai buna pentru ca avem chiar și un fost câștigător al jocurilor aeriene mondiale la acestă disciplină prin George Coteț.În România pe moment nu exista un fond destinat acestei discipline astfel piloții participă la competiții din resurse financiare  proprii astfel întocmirea echipei naționale a născut destul de multe neînțelegeri și controverse între cei care au dorit să participe.În mod normal la aceste competiții lotul național este format din piloții care sunt în fruntea clasamentului național din W.P.R.S.(world pilot ranking sistem) dar echipa trebuie confirmată de Federația Aeronautică Română(F.A.R.) .

Pe plan mondial se lucrează intens ca precizia aterizării cu parapanta să devină sport olimpic,din aceast considerent toate federațiile naționale se străduiesc să participle cât mai bine la acest eveniment,iar organizatorii au avut dificila sarcină de a realiza un cadru cât mai bun de prezență și alegere a concurenților care participă astfel în decurs de 2 săptămâni sau vehiculat mai multe variante de participare(nr.sportivi din fiecare țară).Din această cauză și a necomunicării dintre sportivii români care doreau să participe la acest eveniment unii sportivi sau suparat pe F.A.R. că acesta a schimbat lista sportivilor câteodata și de două ori pe zi urmând regulamentul emis de organizator.Lista finală sa realizat doar în ultimul moment deoarece cel mai titrat sportiv din echipa(George Coteț) nu se poate deplasa la competiție din motive familial, din același motiv renunțând la participare și singura sportivă Mihaela Coteț.O lipsă destul de notabilă din echipa națională este și a lui Florian Agafiu,el a renuțat la participare în semn de protest pentru slaba implicare a F.A.R. la organizarea echipei și subfinanțarea acestuia.

Sportivii care participă sunt:

Perjessy Gyula, căpitan de echipă

Sarig Istvan, multiplu campion național și deținator al cupei româniei

Rancz Pavel, veteran al zborului cu parapanta din România cu peste 30 ani de experiență în domeniu

Mihai Ștefu

Ovidiu Murariu

Cel mai titrat component al echipei este Sarig Istvan cu 20 ani de experiență în parapantism și peste 15 ani de performanță atât în domeniul zborului de distanță cu parapanta cât și în precizia aterizării, cu peste 100 de clasări pe podiumurile de premiere naționale.

DCIM518GOPRO

foto: Sarig Istvan

,,Sunt bine pregătit și sper să fiu în formă maximă la acest campionat,este o mare onoare să fiu acolo și sper să mă pot ridica la nivelul așteptărilor și să vin cu medalie.Am în spate o perioadă de pregătire obositoare și dificilă deoarece din cauza subfinanțării sportului din România marea parte a pregătirii am făcuto doar bazândumă pe resursele financiare proprii.Toată periaoada de antrenament(ultimul an) pentru acest concurs am făcuto fără să am resursele finaciare asigurate pentru participare.Este foarte dificil să te pregătești intens pentru o competiție de nivel mondial cheltuind maximum de energie,timp și bani din bugetul familiei doar pentru a concura,câteodată mă simt foarte egoist gândindumă că am petrecut ani din viață pregătindumă de concursuri,neglijind familia și prietenii .Totodata este foarte deprimant să ai un palmarest impresionat în spate cu rezultate excelente și seriozitate dovedite în peste 15 ani de carieră sportivă și să te simți ca un cerșetor când bați la ușa autoritățiilor care ar trebui să sprijine sportul de performanță. Cu toate aceste probleme sper ca o să am un rezultat bun la individual și echipa se va întoarce de la aceste mondiale cu o experiență utilă în viitor.

14672626_1485537894796403_1552736952_o

foto:Sarig Istvan aterizare la punct fix.

Urmăriți campionatul și transmiteține  gînduri pozitive ca să reușim împreună o reprezentare cât mai calitativă ’’

Puteti urmării campionatul pe:

https://paragliding.al/online-media/

https://www.facebook.com/Istiturbulencia

Aspen 6

Echipa de proiectare de la Gradient a reușit să construiacă o nouă aripa de cros (EN.C.) folosind cele mai noi cunoștiințe din domeniul construcției de parapante precum și cele mai noi tehnologii (VO sistem , Everlast ,DD sistem ).

asp6_tech.png.res-234x600

Gradient a reușit să construiască o aripă de care te îndrăgostești de prima dată când ajungi în aer.Față de Aspen 5 este mai stabil,mai precis în mișcări și are viteză și finețe mai bună.

Aspen 6 este o aripă sport,predictibilă destinată celor care doresc un zbor de XC lung și rapid.Voalura semiușoară(4,65 kg. marime 26mp)  se comportă excelent având un feedback tipic aripilor Gradient.

Aspen 6 va fi produs in toate mărimile standard de la 22-30 mp, interval de incarcare 68 – 130 kg.

Date technice…

Culori standard:

colors_en

 

Nevada 2

Pentru a crea o parapantă este nevoie pe lîngă dragostea pentru zbor şi de responsabilitate.Echipa Gradient R & D a dezvoltat Nevada 2 aducînd inovaţii care să îmbunătăţească performanţele aripii şi aripa să fie la standardele cele mai înalte de siguranţă cerute de certificarea din categoria EN.B. Nevada 2 a fost îndelung testat la zboruri de XC în Brazilia şi Africa de Sud şi tuningul final s-a făcut in Alpi şi in Republica Cehă. Nevada 2 este destinat piloţilor de XC care apreciaza siguranţa pasivă,fiind o aripă uşor de manevrat şi în acelaşi timp cu o rezistenţă marită la închideri şi performaţe de fineţe şi viteză de vîrf pentru categoria EN.B.
Nevada 2 este o parapantă cu trei linii cu doar două rînduri de suspante pe linie datorită sistemului DD dezvoltat de Gradient care permite reducerea semnificativă a suspantelor fară compromisuri.Pentru a avea o presiune bună în voalură la toate vitezele Gradient a dezvoltat sistemul de deschidere a celulelor VO sistem acest sistem asigurînd aripii o eficienţă ridicată la întreaga gamă a unghiurilor de atac.Datorită acestui sistem de deschidere a celulelor aripa are performanţe excelente atît în faza de gonflare cît şi la redeschidere în caz de colaps precum şi fineţe mărită la viteze mari şi în zbor in aer turbulent.Materialele din care este produs sunt de ultimă generaţie şi de cea mai bună calitate,Skytex Everlast fiind exclusiv dezvoltat de Porche Marine în colaborare cu Gradient şi oferă aripii o durată de viaţă mărită.

Date technice:…

Culori:…

 

Curs XC în tandem

Aeroclubul Turbulencia vă invită la cursuri de XC în tandem alaturi de intructori cu o vastă experienţă în zborul de distanţă.

DCIM477GOPRO

Experienţă de 18 ani în zborul cu parapanta şi peste 100 de podiumuri de premiere la competiţiile de zbor de distanţă şi de precizia aterizării fară incidente sau accidente ne îndreptăţesc să afirmăm că aveţi garanţia unui zbor în siguranţă alaturi de instructorii noştri.

Condiţii de participare:                                                                                                                        Licenţa de pilot nivel para pro 3 sau minim 10 ore de zbor la simplă comandă sub indrumarea unui instructor.

Dorinţă de aventură şi timp liber 2 zile.

Cursul are o parte teoretica de minim 5 ore,unde se discută despre:planificarea zborului,technica de zbor termodinamic,cazuri speciale(inchideri,etc),tactici de zbor XC.

Partea practică minim o oră de zbor,maxim 6 ore de zbor termodinamic şi XC.

Coordonator curs Sarig Istvan.

Programul ,, Aktiv ’’16+

Programul  ,, Aktiv ’’16+

Moto ,, Fii activ,fii util, trăiește clipa. ’’

Aeroclubul Turbulencia vă propune un program  de petrecere a timpului liber în mod activ practicând sport alături de sportivi amatori și profesioniști.

În cadrul programului beneficiați de: cursuri de zbor cu parapanta,zboruri in dublă comandă cu parapanta,cursuri de supraviețuire în munti,aventuri montane cu bicicleta și pe jos,programe de voluntariat și workshopuri.

Programul se adresează tinerilor cu vârsta între 16 și 18 ani precum și studenților cu vârsta pâna în 21 ani.

Aeroclubul Turbulencia oferă posibilitatea de a participa la toate evenimentele organizate gratuit membrilor de club, dacă aceștia participa activ la acțiunile de voluntariat și workshopuri organizate de club.

Programele de voluntariat și workshop constă în: acțiuni de întreținere și amenajare a locurilor de decolare și aterizare,renovarea căilor de acces către locurile de zbor,diferite activități de organizare la competițile organizate de club,ședințe foto și film,activități de reclamă și publicitate IT.

Pentru informații suplimetare vă rugăm să ne contactați personal pe:

e-mail :  cyeloo@yahoo.com   sau  la tel:  0740 624 907

Avax XC5

Gradient Avax XC5 a trecut toate testele și este gata de lansarea pe piață.Aripa a este omologată pentru clasa EN.D.Producția aripii este deja începută,aripa poate fi comandată în 3 mărimi,momentan doar o singură culoare fiind disponibilă.

Avax XC5 este o aripă foarte performantă și ușoară fiind construit din materiale de ultimă generație foarte ușoare și de cea mai bună calitate.Everlastul folosit pentru bordul de atac este întărit cu tije de plastic de maximă elasticitate oferind o bună stabilitate la viteză maximă.

AVAX XC5 este o aripă confortabilă și sigură, ușor de manevrat din clasa EN.D.Finețea foarte bună,viteza și foarte buna manevrabilitate în condiții de termică slabă fac din ea o excelentă aripă pentru zboruri lungi de XC.

Piloții de teste Tom De Dorlodot și Michael Gebert sunt încântați de aripă,testul suprem însă abia urmează cei doi participând cu Avax XC 5 la Red Bull Xalps.

Tom De Dorlodot spune despre aripă:

“Yesterday I flew the glider in really bad conditions. Strong Foehn, it was turbulent. The glider reacted really well. It behaves perfectly! And it’s very fast. I think I found the glider I have been dreaming about. Fast, real good performance and safe/clean. It’s predictable and the turn is very smooth. Congratulation to you and your team for developing such a good glider. “

Michael Gebert:
„Perfect! Thanks for the new Avax XC5. I had now some flights as well in strong conditions in Portugal and i am very happy. Easy for take off, nice for thermalling and flying!“